Ibu, I Love You! |

wink-wink. Ibu & Ayah kiteee.

Selalu bosan dengan leteran ibu? Rimas bila Ibu bersikap terlalu cerewet dan mengongkong?
Sempena hari ibu ni, cuba korang renungkan semula.

Ada 1001 sebab kenapa ibu buat macam tu dekat korang. Tapi kite listkan 10 je. Takkan nak listkan 1001 sebab, mau panjang berjela entri ni nanti.

Stop melihat dari luar ke dalam, cuba pulak korang lihat dari dalam ke luar.
Ucapkan "Selamat Hari Ibu, I Love You!" dengan lantang dan peluk ibu korang seerat yang mampu.
Ade bran? Sebenarnya kite sendiri tak berani nak buat macam tu, malu lah katekan.
Wish via facebook je. hehe


Kali Pertama Saya
Bagi yang perempuan, pertama kali mentruasi takkan korang tanya ayah kan? Mestilah korang akan cari ibu.
Ye lah, ibu kan perempuan juga.
Bagi yang lelaki pula, korang cari ibu minta tolong ajar buat cupcake sebab nak hadiahkan dekat girlfriend. Maybe?


Jururawat Terbaik Di Dunia
Walaupun bukan jururawat yang asli, tapi cuba ingat balik. Waktu korang sakit, siapa yang paling risau?
Mestilah ibu kan? Ayah akan hantar pergi klinik atau hospital, ibu pulak bersengkang mata rawat korang pagi petang siang malam. Ingat kan korang untuk makan ubat.
Kuasa cinta ni yang sebenarnya buatkankan korang sembuh lebih cepat.


Senarai Teratas
Dalam banyak perkara, ibu pasti akan mendahulukan anak-anak dia berbanding diri dia sendiri. Sebagai contoh, bila keluar jalan-jalan, korang ternampak baju yang sangat cantik tapi sedikit mahal.
Demi melihat korang gembira, ibu sanggup berkorban wang untuk korang. Bukan itu je, kalau ibu jumpa makanan yang sedap-sedap, dia mesti takkan lupa nak bawa balik bagi korang rasa jugak. Terharu tak?


Si Kaunselor
Mesti ramai yang diantara korang mangadu hal percintaan kepada ibu. Korang tau tak tindakan meluahkan perasaan kepada ibu sebenarnya tindakan yang paling tepat. Ibu takkan bocorkan rahsia korang.
Ibu juga mampu bagi nasihat dan jalan terbaik kepada korang. Ibu kan lebih dulu makan garam daripada korang. Ye tak?


Tempat Paling Selamat Di Dunia
Masa kecil (atau mungkin sampai sekarang?), setiap kali petir berdentum atau mimpi ngeri, korang mesti lari ke pelukan ibu. Kelembutan pelukannya pasti menenangkan korang. Lebih-lebih lagi kalau didodoikan dengan lagu, kan?


Superwoman
Korang mungkin kata, ibu korang tak bekerja, suri rumah je. Tapi cuba korang tengok ibu korang sekarang. Sebelum subuh dah bangun. Mengejutkan, memasak, mengemas, dan layan ahli keluarga yang bermacam ragam. Kadang-kadang sampai ke tengah malam. Tu belum lagi kalau ibu yang berkerjaya lagi. Memang tak dapat nak dibayangkan penat dia. Tapi ibu sentiasa steady kan? Korang mampu buat macam tu suatu hari nanti?


Cerewet Demi Kebaikan
Baik mengaku cepat. Mesti korang selalu tak puas hati dengan leteran dan sikap cerewet ibu, kan? Kononya ibu tak memahami korang. Padahal, di sebalik tegurang dan sikap cerewet ibu tu, tersimpan juga rasa sayang yang amat mendalam. Ibu cuma mahukan yang terbaik buat anak-anak dia. Jadi janganlah terus angin dan protes tak tentu hala. Lebih-lebih lagi sampai menyakiti hati dia. Tak berkat hidup korang nanti tau.


IBU, YOU'RE AWESOME!
I LOVE YOUU!

Jeongmal Saranghae

Blogger Hamir Rahman said on Thursday, May 16, 2013 10:24:00 pm  

Happy Mothers day :D

hye nama saya amer jaya. empunya blog amercorner.com.
Saya ingin menjemput tuan blog untuk join giveaway pertama saya untuk tahun ini.

Harap sudi ya. selamat berblogging. :D
http://www.amercorner.com/2013/05/may-giveaway-by-amer-corner.html
giveaway tamat . 8.6.2013

Post a Comment

X
Biography


Question: Some Introduction?
Answer: Assalamualaikum, I'm Nurul Nabila Natasya, unofficially 20 years old and you can simply call me Bella. Currently semester 4 university student.
Please do send me question or anything through ASK.FM

Question: Some Interest?
Answer: Kpop, K-drama, K-variety Shows, anime

Question: Some Warning?
Answer: First of all I want to apologize if my blog content annoys any of the readers because I blog random stuff and might mainly about kpop and anime or even song lyrics. And I'm currently an ARMY (BTS fans) so my blog post maybe will have their image on it haha please bear with me juseyoo.

Question: Some Blog Info?
Answer:
Blog Name : Actually α∂αмαитιиє but currently ιѕαиα уαѕнιяσ
Blog Since : March 2011

Template Type : Blogskin
Template By     : Me



X
Heart•Throb

X
Fan Girling Section





Ciel Phantomhive
kuroshitsuji




Gin
Hotarubi no Mori e




Ichijou Raku
Nisekoi




Kirigaya Kazuto
Sword Art Online




Okumura Rin
Ao No Exorcist




Kota Furuya
Kickoff to the Galaxy




Uchiha Sasuke
Naruto




Nice
Hamatora




L Lawliet
Death Note




Sata Kyouya
Ookami Shoujo to Kuro Ouji




Tsuyoshi Naoe
Daily Lives of High School Boys




Usui Takumi
Maid-sama




Yato
Noragami




Yuiga Kakeru
Norn9




Zen Wistalia
Akagami no Shirayukihime
X
Follow

Please do follow ♥




How much longer does the snow have to fall before spring day comes? - Spring Day, BTS

[ ]