Cara Menjadi Pasangan Yang Bijak |


Mempunyai pasangan yang menyayangi tu memang indah. Lebih-lebih lagi kalau dapat yang satu sekolah atau satu kelas. Hari-hari boleh jumpa, kan? Tapi bila dah ada cinta hati tu, janganlah sampai tak ingat dunia, leka dan mengabaikan pelajaran. Dosa tau~ Pasangan sepatutnya memberi manfaat dari segala segi dan bukan melalaikan. Jadilah pasangan yang bijak.
Mesti semua orang akan jealous dengan korang. Nak tahu macam mana nak jadi pasangan yang bijak?
Jom baca sampai habis yee.

Sertai aktiviti kokurikulum
Sibukkan diri dengan pelbagai aktiviti ko-kurikulum yang disediakan di sekolah. Bila begitu, waktu terluang korang dan pasangan jadi lebih bermanfaat. So, bila jumpa nanti seronok sikit nak bersembang dan bertukar-tukar cerita tentang pengalaman masing-masing. Korang dengan si dia pun akan lebih memahami minat dan kesibukan diri masing-masing.

Pemberi semangat dan motivasi
Korang dan dia sama-sama masih bersekolah, jadi masing-masing pasti ada target sendiri dalam pelajaran. Kenapa tak gunakan si dia sebagai pembakar semangat dan motivasi? Saling belajar dan bantu membantu jika ada yang lemah dalam pelajaran dan bersaing secara sihat untuk mendapat markah tinggi.
Kalau mampu, janjikan hadiah jika si dia dapat markah lebih tinggi dalam peperiksaan. Tak ke bagus macam tu?

Jangan dating waktu belajar
Ingat, sekolah adalah tempat untuk belajar, bukan dating. Fokus pada pelajaran dulu, cukuplah dapat jumpa di waktu senggang macam waktu masa rehat dan lepas habis waktu sekolah sekolah.

Study group
Daripada menghabiskan masa berjalan-jalan, lebih baik korang ajak cinta hati korang tu buat study group.
Barulah kengkawan lain rasa terinspirasi dengan korang. Lagi-lagi kalau prestasi korang dalam pelajaran semakin meningkat hari ke hari. Orang nak mengata pun tak boleh. Hehe...
Jangan lupa ajak kengkawan lain study group sekali. Barulah maju sama-sama. Sharing is killing kan? :)

Blogger Aida Omar said on Saturday, February 02, 2013 10:56:00 pm  

kalaulah semua pelajar sekolah mengamalkan tips nie tentu ramai yang berjaya :)

Post a Comment

X
Biography


Question: Some Introduction?
Answer: Assalamualaikum, I'm Nurul Nabila Natasya, unofficially 20 years old and you can simply call me Bella. Currently semester 4 university student.
Please do send me question or anything through ASK.FM

Question: Some Interest?
Answer: Kpop, K-drama, K-variety Shows, anime

Question: Some Warning?
Answer: First of all I want to apologize if my blog content annoys any of the readers because I blog random stuff and might mainly about kpop and anime or even song lyrics. And I'm currently an ARMY (BTS fans) so my blog post maybe will have their image on it haha please bear with me juseyoo.

Question: Some Blog Info?
Answer:
Blog Name : Actually α∂αмαитιиє but currently ιѕαиα уαѕнιяσ
Blog Since : March 2011

Template Type : Blogskin
Template By     : Me



X
Heart•Throb

X
Fan Girling Section





Ciel Phantomhive
kuroshitsuji




Gin
Hotarubi no Mori e




Ichijou Raku
Nisekoi




Kirigaya Kazuto
Sword Art Online




Okumura Rin
Ao No Exorcist




Kota Furuya
Kickoff to the Galaxy




Uchiha Sasuke
Naruto




Nice
Hamatora




L Lawliet
Death Note




Sata Kyouya
Ookami Shoujo to Kuro Ouji




Tsuyoshi Naoe
Daily Lives of High School Boys




Usui Takumi
Maid-sama




Yato
Noragami




Yuiga Kakeru
Norn9




Zen Wistalia
Akagami no Shirayukihime
X
Follow

Please do follow ♥




How much longer does the snow have to fall before spring day comes? - Spring Day, BTS

[ ]