Alasan Yang Mesti Dijauhi |

Pernah dengar kata pepatah, "Orang menang mencari jalan, orang kalah mencari alasan."
Tak ada benda dalam dunia ni yang korang tak boleh buat kalau korang sentiasa berusaha cari jalan penyelesaian.
Cuba elakkan alasan-alasan macam ni :

• Rasanya macam susah je nak buat tu.

• Eh, masa tak cukup lah!

• Dah terlambat pun...

• Mustahi nak capai target macam tu.

• Dah cuba, tak boleh pon!

• Erm, kalau gagal macam mana?

• Rasanya sekarang bukan masa yang tepat untuk itu.

• Jarang sekali apa yang saya lakukan membuahkan hasil.

• Saya tak hebat macam awak.

• Kawan kata saya tak mampu nak buat.

• Malulah kalau gagal nanti.

• Saya tak yakin ini akan berjaya.

• Sebenarnya saya ni jenis yang tak berdisiplin.

• Risikonya tinggi lah.

• Makan masa jugak nak buat ni.

• Saya memang tak layak mendapatkannya.

• Semuanya berlaku tanpa kemuahuan saya.

• Keadaan sekarang berbeza.

• Saya terlalu muda lah.

• Ah, saya dah tua lah.

• Bukan senang nak berubah.

• Saya tajut nak hadapi apa yang bakal berlaku nanti.

• Saya perlu bantuan untuk menyelesaikan masalah ni.

• Hidup ni memang tak adil!

• Naluri saya kuat mengatakan projek ni akan gagal.

• Aduh..malas betul.

• Tak ada pun yang nak beri saya kesempatan.

• Saya tak mampu nak buat apa-apa pun.

• Ini bukan tanggungjawab saya.

• Dah nasib. Nak buat macam mana.

Post a Comment

X
Biography


Question: Some Introduction?
Answer: Assalamualaikum, I'm Nurul Nabila Natasya, unofficially 20 years old and you can simply call me Bella. Currently semester 4 university student.
Please do send me question or anything through ASK.FM

Question: Some Interest?
Answer: Kpop, K-drama, K-variety Shows, anime

Question: Some Warning?
Answer: First of all I want to apologize if my blog content annoys any of the readers because I blog random stuff and might mainly about kpop and anime or even song lyrics. And I'm currently an ARMY (BTS fans) so my blog post maybe will have their image on it haha please bear with me juseyoo.

Question: Some Blog Info?
Answer:
Blog Name : Actually α∂αмαитιиє but currently ιѕαиα уαѕнιяσ
Blog Since : March 2011

Template Type : Blogskin
Template By     : Me



X
Heart•Throb

X
Fan Girling Section





Ciel Phantomhive
kuroshitsuji




Gin
Hotarubi no Mori e




Ichijou Raku
Nisekoi




Kirigaya Kazuto
Sword Art Online




Okumura Rin
Ao No Exorcist




Kota Furuya
Kickoff to the Galaxy




Uchiha Sasuke
Naruto




Nice
Hamatora




L Lawliet
Death Note




Sata Kyouya
Ookami Shoujo to Kuro Ouji




Tsuyoshi Naoe
Daily Lives of High School Boys




Usui Takumi
Maid-sama




Yato
Noragami




Yuiga Kakeru
Norn9




Zen Wistalia
Akagami no Shirayukihime
X
Follow

Please do follow ♥




How much longer does the snow have to fall before spring day comes? - Spring Day, BTS

[ ]