Aku si pendiam. |

Kalau kite cakap dekat korang yang kite ni pendiam. Agak-agak korang percaya tak?
Nampak dekat blog macam kecoh je kan?
Haha, member kite semua cakap kite ni pendiam tapi kite kadang-kadang tertanya-tanya jugak betul ke kite ni pendiam?

Actually betullah apa yang member kite cakap tu.
Kat sekolah kite tak banyak sangat bercakap. Sikap dari azali nii.
Kite hanya akan bercakap bila member cakap pasal topik yang kite minat je.
Selalunya kite akan duduk sorang-sorang layan perasaan. Kat dalam kelas pun lebih kurang je.
Pada kite, kite suka diam sebab kite suka keadaan yang tenang.

BUT, kite kadang-kadang kecok jugak. Kadang-kadang je. 
Bila dah dapat geng sekepala tu haa mulalah.
I'm very quiet most of the time.
Selalu nak kena orang tegur baru kite bersuara. So, korang jangan pulak kata kite ni sombong.
Sebab kite ni memang ada masalah dalam memulakan perbualan.
Bak kata husband kite ni..

kami ada chemistry tau. sila jeles sekarang.

Tapi, sikap pendiam ni buat kite rase kurang keyakinan diri.
Sikap pendiam ni jugak buat kite rase takot nak luahkan pendapat, nak jumpa dengan cikgu pon takot. Otak asyik nak fikir negatif je..
Lagi-lagi bila cikgu mintak tolong buat announcement depan ramai orang.
Kadang-kadang kecewa jugak dengan sikap diri sendiri yang macam ni.
Apakan daya, aku adalah aku kan?

Walau macam mana pun sikap kite, tetap ada sisi positifnya kan?
Selalunya orang pendiam ni :
➜ Pendengar yang baik.
➜ Penyimpan rahsia yang baik
➜ Tak kacau orang
➜ Pemerhati yang cekap

Bila difikirkan, sikap kite ni macam ada kene mengena je dengan Kajian Rahsia Bulan Kelahiran yang Dato' Dr.Fadzilah Kamsah buat tu.

➜ Sangat pemalu dan pemendam rasa.
➜ Suka pada kedamaian.

Agak-agak macam mana nak ubah sikap kite ni ?



Blogger rodiyatul akmar said on Sunday, January 13, 2013 11:02:00 am  

sama la kita hehe , kita kdg2 kena beranikan diri :D


Blogger Sherlyanna Angiela said on Sunday, January 13, 2013 11:41:00 am  

saya juga merupakan seorang yang pendiam... :(
apapun, saya akan cuba buat yang terbaik... sebenarnya orang yang pendiam ni berani... jadi,,, jangan pandang rendah... tengok dahulu kelebihan dia... hihihi.... done follow u.. ^_^


Blogger Mrs. Sarah said on Sunday, January 13, 2013 4:25:00 pm  

sama la dgn adik. haha XP


Blogger nabila said on Sunday, January 13, 2013 4:31:00 pm  

em,macam sulit ja. haha. Perangai kita hampir sama. cuma,nabila agak riuh berbanding tuan blog. Nabila pun selalu terfikir jugak pasal perangai nabila. Kurang yakin dengan diri.


Blogger Shafini Zain said on Sunday, January 13, 2013 5:01:00 pm  

just be urself and love urself 1st..insyaallah, nanti org pun akan mudah senang n dekat dgn kite :)


Blogger noor liyana said on Sunday, January 13, 2013 5:17:00 pm  

actually, it's easy to change your behaviour, just think positive & you'll be a good person and high confidence after this :-)


Blogger tieqa said on Sunday, January 13, 2013 7:15:00 pm  

watlek ;D Normal lah tu. Saya pun kadang-kadang cenggitu :/ hohoho

Post a Comment

X
Biography


Question: Some Introduction?
Answer: Assalamualaikum, I'm Nurul Nabila Natasya, unofficially 20 years old and you can simply call me Bella. Currently semester 4 university student.
Please do send me question or anything through ASK.FM

Question: Some Interest?
Answer: Kpop, K-drama, K-variety Shows, anime

Question: Some Warning?
Answer: First of all I want to apologize if my blog content annoys any of the readers because I blog random stuff and might mainly about kpop and anime or even song lyrics. And I'm currently an ARMY (BTS fans) so my blog post maybe will have their image on it haha please bear with me juseyoo.

Question: Some Blog Info?
Answer:
Blog Name : Actually α∂αмαитιиє but currently ιѕαиα уαѕнιяσ
Blog Since : March 2011

Template Type : Blogskin
Template By     : Me



X
Heart•Throb

X
Fan Girling Section





Ciel Phantomhive
kuroshitsuji




Gin
Hotarubi no Mori e




Ichijou Raku
Nisekoi




Kirigaya Kazuto
Sword Art Online




Okumura Rin
Ao No Exorcist




Kota Furuya
Kickoff to the Galaxy




Uchiha Sasuke
Naruto




Nice
Hamatora




L Lawliet
Death Note




Sata Kyouya
Ookami Shoujo to Kuro Ouji




Tsuyoshi Naoe
Daily Lives of High School Boys




Usui Takumi
Maid-sama




Yato
Noragami




Yuiga Kakeru
Norn9




Zen Wistalia
Akagami no Shirayukihime
X
Follow

Please do follow ♥




How much longer does the snow have to fall before spring day comes? - Spring Day, BTS

[ ]