Aku ingin.. Aku harap.. |

aku teringin sangat nak ada banyak kesabaran..
supaya aku  tak rasa rugi bila aku terluka..
supaya aku lebih tabah..
supaya aku  tak mudah menyerah kalah..

aku pon teringin..
memahami diri orang lain..
memahami diri sendiri..
supaya aku tak tersilap langkah..
supaya aku tak mudah menyakiti hati dan perasaan orang lain..

aku ada keluarga yang selamber..
kawan-kawan yang sporting..
walaupun aku kekadang sensitif dengan cara diorang,
diorang tetap layan aku, sokong aku walau dalam apa keadaan sekalipun..
tapi bila dengan cinta, aku tewas, aku lemah..

tak ada ke orang yang faham aku?
takkan aku seumur nak bergantung pada kawan je bila aku sedih..
aku perlu seseorang yang mampu faham aku..
aku perlu kehidupan..
kenapa aku selalu cepat mengalah?
kenapa aku ni lemah sangat?

kalau boleh,
aku nak balik waktu dulu. waktu aku tak perlu nak fikir tentang apa-apa masalah..
waktu aku sentiasa heppy je..
waktu aku tak penah nak rasa tacing..
waktu aku tak penah risau orang tak text aku..
waktu aku tak penah sakit hati bila tak dilayan..

kat facebook, aku macam takde kebebasan untuk bersuara..
kat sini tempat aku nak luah semuanya..
aku nak kesabaran..
aku nak jadi tabah..

aku nak nyawa baru..
kenapa hidup ni indah sekejap je?
terasa tak dihargai. terasa aku yang sentiasa lakukan kesilapan..
orang sekeliling selalu menunding jari, menyalahkan aku..
meletakkan beban atas diri aku..
mungkin mereka dah jemu..
aku harap aku kuat..
aku harap aku dapat bangkit sendiri bila aku jatuh..

kekadang aku rasa lebih baik menyendiri daripada berada dengan orang yang tak mampu memahami aku..
permintaan aku simple.. aku tak pernah mintak perkara yang boleh menyusahkan hidup orang lain..

aku harap tahun 2013 nanti merupakan permulaan baru bagi aku..
aku taknak ulang kesilapan lalu..
aku nak belajar jadi manusia yang berdikari..
aku taknak bergantung harap pada sesiapa..
aku nak jadi seorang yang lebih berani..
dak aku juga harap aku dapat lebih kenal diri aku yang sebenar..

aku harap kalau aku dapat jawapan sebenar..
aku mampu tabah dan sabar untuk menjadi yang lebih baik..


Blogger The ShomeL TwinZ said on Thursday, December 06, 2012 12:15:00 pm  

salam dear :)

tq sudi follow akak, akak dh follow blik... :)


Blogger The ShomeL TwinZ said on Thursday, December 06, 2012 10:04:00 pm  

tag awk utk join GA

Post a Comment

X
Biography


Question: Some Introduction?
Answer: Assalamualaikum, I'm Nurul Nabila Natasya, unofficially 20 years old and you can simply call me Bella. Currently semester 4 university student.
Please do send me question or anything through ASK.FM

Question: Some Interest?
Answer: Kpop, K-drama, K-variety Shows, anime

Question: Some Warning?
Answer: First of all I want to apologize if my blog content annoys any of the readers because I blog random stuff and might mainly about kpop and anime or even song lyrics. And I'm currently an ARMY (BTS fans) so my blog post maybe will have their image on it haha please bear with me juseyoo.

Question: Some Blog Info?
Answer:
Blog Name : Actually α∂αмαитιиє but currently ιѕαиα уαѕнιяσ
Blog Since : March 2011

Template Type : Blogskin
Template By     : Me



X
Heart•Throb

X
Fan Girling Section





Ciel Phantomhive
kuroshitsuji




Gin
Hotarubi no Mori e




Ichijou Raku
Nisekoi




Kirigaya Kazuto
Sword Art Online




Okumura Rin
Ao No Exorcist




Kota Furuya
Kickoff to the Galaxy




Uchiha Sasuke
Naruto




Nice
Hamatora




L Lawliet
Death Note




Sata Kyouya
Ookami Shoujo to Kuro Ouji




Tsuyoshi Naoe
Daily Lives of High School Boys




Usui Takumi
Maid-sama




Yato
Noragami




Yuiga Kakeru
Norn9




Zen Wistalia
Akagami no Shirayukihime
X
Follow

Please do follow ♥




How much longer does the snow have to fall before spring day comes? - Spring Day, BTS

[ ]